الإمارات اليوم تليجرام
مصر

هند عاكف تبكي على الهواء

حلت الفنانة هند عاكف كضيفة شرف على برنامج نص الكلام للإعلامية رغدة شلهوب.

وحدثت عديد من المفاجآت أثناء اللقاء الذي صار حديث الجمهور، لأنها قد قالت الكثير من الكلام الحماسي و الحساس نحو العديد من القضايا والفنانين.

تاريخ هند عاكف المشرف

وفي نص الكلام الذي قالتله هند عاكف كضيفة في البرنامج عن تاريخها عبر قناة النهار

تاريخي مشرف جدا، وأنا راضية عنه جدا وسعيدة به، سواء تاريخي الفني أو السياسي، والإدارة قالتلي إن الدعوات خلصت، ولكني أصريت؛ علشان أتواجد مع الفنانين، قالولي هنكتب اسم حضرتك في كشف من الكشوفات اللي فيه ناس هتيجي، ولكن الدعوات خلصت، وبالفعل دخلت وحضرت الفعاليات”.

واضافت كذلك العديد من الكلام عن زملائها في الوسط الفني وهي تبكي وخاصة عند سؤالها عن مهرجان القاهرة السينمائي.

هند عاكف ممنوعة من مهرجان القاهرة السينمائي

قالت هند بخصوص هذا السؤال

هذا العام محبتش يحدث نفس الموقف، فقمت بالاتصال بإدارة المهرجان، وقولتلهم عايزة أعرف الدعوات اتطبعت ولا لسه؟، وعملت تليفون، وبلغوني أن اسمي مش في الكشف، وبالفعل بعت لأستاذ حسين فهمي، وبيني وبينه علاقة زمالة، وروحت على الإدارة ومالقيتهوش، ولقيت موظفة بتقولي: هند عاكف ملهاش دعوة في المهرجان، قولت: أنا أشك، فردت عليا بتقولي، أنتي كنتي لابسة إيه السنة اللي فاتت؟، وأنا كنت بمثِّل حضارة بلدي”.

واضافت في نفس الموضوع

جاتلي بنوتة بتقولي، لو فيه مشكلة؛ دكتور أشرف زكي هيحلها، لأنه هو المسئول عن دعوات الفنانين، قولتلها إزاي؟، عمرها ما حصلت وكلمته وأنا قاعدة مردش، قولتلها أنا هستأذنه فورا، ولما روحت البيت؛ بعتلي الدكتور أشرف بيعتذر لي إنه مسافر”.

بينما استمرت في البكاء وهي تقول تعليقاً على فيديو منعها من دخول الحفل: ينفع الكلام ده لفنانة مصرية بتشتغل وهي عندها 4 سنين، أنا كان معايا دعوة مش منهم من زميل مش هذكر اسمه، قالي أنا شفت الفيديو بتاعك وأنتي عاوزة تروحي المهرجان هبعتلك دعوتي وطلب مني مبلغش حد أني أخدت الدعوة علشان لو بعتولي يديها لحد تاني.

رانيا يوسف أفضل من روبي

وعندما سألت من أفضل في وجهة نظرها من ناحية الإغراء بين رانيا يوسف وروبي

وعُرضت صورة للفنانة رانيا يوسف والفنانة روبي لتختار هند عاكف من بينهما الأفضل في تقديم الإغراء فقالت: رانيا يوسف أفضل في تقديم الإغراء.

وأثارت تلك الكلمات العديد من التساؤلات حولها كما أنها فضلت خالد يوسف عن إيناس الدغيدي في الإخراج بالرغم من اللغط الكبير حول المخرج المذكور في الفترة الأخيرة.

فقد قالت: أحب رؤية خالد يوسف الإخراجية.

واعتبرت هند عاكف الاختيار بين محمد هنيدي ومحمد رمضان أمرا محيرا، لكنها فى النهاية اختارت محمد هنيدي متذكرة تعاونهما معاً

هند عاكف
هند عاكف
هند عاكف
هند عاكف

في أعمال فنية عديدة.

كانت هذه أبرز وأهم التفاصيل والمعلومات التي يبحث عنها الكثير من الناس مقدمة اليكم من موقع الإمارات اليوم حول هند عاكف تبكي على الهواء .

الإمارات اليوم تليجرام

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *